winterzonnetje - Reisverslag uit Vösendorf, Oostenrijk van Laura Broek - WaarBenJij.nu winterzonnetje - Reisverslag uit Vösendorf, Oostenrijk van Laura Broek - WaarBenJij.nu

winterzonnetje

Door: Laura van den Broek

Blijf op de hoogte en volg Laura

05 Maart 2015 | Oostenrijk, Vösendorf

En door..

Hee allemaal, na een behoorlijke tijd heb ik de draad weer opgepakt en is het weer is tijd voor een nieuw verslag. Na een geweldige carnavalsvakantie thuis begon ik aan mijn laatste 8 weken in het buitenland. Het is toch een gek idee dat over 8 weken het normale leven toch echt weer gaat beginnen. Weer aant werk bij de jumbo, thuis wonen, en in september weer gaan studeren. Gelukkig is dat pas over 7 weken nu. Kerstin en ik hebben besloten dat we nog echt gaan knallen de laatste weken. Zo begon het met het bezoek van de ouders van kerstin. Zo konden we nog is lekker de toerist uithangen met de hop-on hop-of bus in Wenen. Zo heb ik toch wel weer wat nieuwe dingen gezien die ik nog wilde gaan bezoeken. Mijn eerstvolgende vrije dag ben ik naar Schloss Belvedere. Belvedere betekend mooi uitzicht en dat klopt ook. Het bestaat uit 3 gebouwen het Obere Belvedere, Untere Belvedere en de orangerie. Alle 3 de gebouwen kun je bezoeken en dat heb ik ook gedaan. De gebouwen zijn allemaal nog in perfecte staat en zijn van binnen en van buiten echt schitterend. Wat ik dus niet wist voordat ik een bezoek bracht aan Belvedere was dat er zo veel kunst te zien was. Eigenlijk is het meer een galerie in een prachtig 18 eeuws gebouw. Het meest belangrijke schilderij dat er was hing op de afdeling van Gustav Klimt. Hij is een erg beroemde schilder in Oostenrijk en in alle souvenirshops vind je wel iets van zijn schilderijen terug. In schloss Belvedere hing dus ‘De Kus’. Dit schilderij is waar het allemaal om draait dus het was mooi meegenomen dat ik deze gezien heb. Een erg goed benutte vrije dag al zeg ik het zelf.
Kerstin heeft ook nog bezoek gehad van een goede vriendin van haar en dus konden we met z’n 3e op stap. Veders moest ik de hele week werken dus had ik veel tijd voor mezelf. Bij de receptie gaat het werken erg goed en ik draai voortaan ook mee met de late dienst. Late dienst is veel fijner want dan gaat de wekker s’ochtends niet om 5 uur!!
Deze week had ik gisteren en vandaag vrij. Gisteren was een dagje bijkomen van de vroege diensten die ik afgelopen week heb gedraaid. Vandaag ben ik op tijd gaan ontbijten zodat ik iets aan mijn dag had. Er stond een ontzettende koude wind maar een heerlijk winterzonnetje. Als eerst ging ik poging doen om het Hunderwasserhaus te vinden. Dit is van de architect Hunderwasser die niet van rechte lijnen hield en wel van felle kleuren. Dus het gebouw is een complete chaos wat ik persoonlijk erg leuk eruit vind zien. Overal zijn ook planten en bomen gepland op de balkons, op het dak, en voor het gebouw. Hierna besloot ik om naar het Prater te gaan. Dit is een van de belangrijkste parken van Wenen
Dit park is 4,5 kilometer lang en echt heerlijk om te chillen in de zon. In het park bevind zich ook de Pratersauna dit is een discotheek wat er uitziet als een kraakpand maar wel leuk zie 3opreis. Verder is het belangrijkste het oude reuzenrat waar ik natuurlijk als ramptoerist een rondje mee moest rijden. Vanuit hier had ik wel een heel goed beeld over de hele stad en het verbaasde mij dat ik ontzettend veel historische gebouwen herkende. Dit reuzenrat is een onderdeel van een giga kermis/pretpark. Zolang het zonnetje schijnt ga ik maar weer verder en besloot ik mijn dag te eindigen in het stadspark. Hier bezocht ik het monument van Wolfgang Amadeus Mozart.

Van de week heb ik de hele week late dienst dus kan ik goed uitslapen. Hihi. Dit weekend gaan we weer op stap maar dan gaan we naar club flex. We zullen wel zien of dat iets is. En OMG, 3 April komt Brennan Heart naar Wenen. Dus daar gaan Kerstin en ik dus mooi mijn verjaardag vieren want dat is namelijk 4 april. Helaas zijn onze collega’s niet erg fan van hardstyle dus we zijn met z’n 2en. Hopelijk zijn jullie weer een beetje op de hoogte en ik ga proberen het weer een beetje bij de houden.

Liefss Laura

  • 05 Maart 2015 - 20:27

    Yvonne:

    Hey Laura,

    Fijn dat je nu leuker werk hebt. Dan gaat de tijd een beetje sneller. Je bent goed bezig met het verkennen van Wenen. Dat is gemakkelijk als jouw familie op bezoek komt!
    Geniet nog maar met volle teugen want 7 weken zijn zo om!

    Groetjes Yvonne

  • 06 Maart 2015 - 00:43

    Tante Anita:

    Hè Laura,

    Leuk om weer een verslag van je te lezen. Je hebt weer heel wat ondernomen in de afgelopen in periode.
    Wat kun jij toch lekker van de cultuur genieten en je vrije dagen goed ingevuld doorbrengen.
    Gelukkig heb je nog wat tijd over om ook nog je stage te kunnen doen;);)
    Goed dat je nu aan de balie werkt, in het restaurant had je al genoeg tijd doorgebracht.
    Geniet van je laatste 7 weken! Ze zullen zo voorbij zijn, zeker met het bezoek wat nog bezoek komt.

    Tot later,

    Dikke kus

  • 06 Maart 2015 - 10:08

    Oma En Opa:

    He Laura,

    Fijn te lezen dat je het werk aan de receptie leuk vindt en dat het druk is ,dan gaat de tijd ook wat sneller.

    Je bent wel een ondernemende dame daar hebben wij veel bewondering voor zo zie je nog eens iets van Wenen.

    Geniet nog wat van je vrije tijd samen met Kerstin en veel groeten en dikke kus van

    OPa en Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Hee! Ik ben 5 maanden stage aan het lopen in Kaprun Oostenrijk.

Actief sinds 19 Mei 2014
Verslag gelezen: 1213
Totaal aantal bezoekers 8680

Voorgaande reizen:

01 December 2014 - 19 April 2015

Wenen

19 Mei 2014 - 08 Oktober 2014

Kaprun

Landen bezocht: