De eerste werkweek - Reisverslag uit Kaprun, Oostenrijk van Laura Broek - WaarBenJij.nu De eerste werkweek - Reisverslag uit Kaprun, Oostenrijk van Laura Broek - WaarBenJij.nu

De eerste werkweek

Door: Laura van den Broek

Blijf op de hoogte en volg Laura

30 Mei 2014 | Oostenrijk, Kaprun

De eerste werkweek zit erop!
De eerste werkweek, tja wat zal ik ervan zeggen? sorry voor de typ fouten dit toetsenbord is namelijk anders haha. We hebben zo veel dingen naar ons hoofd gekregen dat het wel erg veel was. Gelukkig hadden we van Gaby en Francis de gouden tip gekregen om een notitieblok mee te nemen naar het werk. deze is ondertussen half vol. Het werken word steeds leuker omdat het steeds drukker word en ik mag steeds meer dingen zelf doen. Ik heb 1 keer mee mogen helpen bij het ontbijt. Dan moet je s´ochtends om half 7 beginnen dus dat is dan wel weer taai. De Arabische mensen zijn heel erg vriendelijke en behulpzaam dus het is erg leuk om met deze mensen te werken. Als we een check out gaan doen moeten we dus altijd ook de wc bril controleren. Onze gasten willen hier dus wel is op gaan staan en dan breekt die haha echt gieren doen we dit hoorden. Mijn collegas geven me al snel veel vrijheid. Iets van de werkkleding was niet goed dus daar moeten we wat anders voor vinden. dit hield dus in dat we €200,- kregen en we maar moesten gaan shoppen in onder werktijd met de bedrijfauto, en we mochten ook nog wel eventjes boodschappen doen voor onszelf. We hebben echt super mooi weer gehad tot nu toe dus we hebben veel op het balkon gezeten en we hebben zelf geBBQt. Net wanneer het weer slecht wordt moetne wij natuurlijk verplicht een dagje uit van het werk. Zo weten we allemaal wat er te doen is en dat weten we hoe we dit het beste uit kunnen leggen aan de gasten als ze wat willen gaan doen. Ik ben samen met Francis naar de Kitzsteinhorn gletsjer, de Sigmund Thun Klamm en naar de Tauern Spa geweest. Voor deze dag hebben we een zomerkaart gekregen. Al onze gasten krijgen deze ook, hiermee krijg je veel dingen gratis of korting. Met deze kaart kun je dus 1 keer helemaal naar de gletsjer, gratis naar de klamm en 45% bij de Spa. Dus we hebben maar alles uit dat dagje gehaald. Op de gletsjer waren nog veel mensen aan het skien, ik baal echt dat ik me skipak niet bij me heb want het was toch -3 boven. We zagen alleen maar wit omdat de wolken heel laag hingen die dag. Boven op de gletsjer werkt een vrouw die bij ons het gebouw woont en hier hebben we Fritatensuppe gegeten. Eindelijk weer, hmm dat was echt lekker. in de Voormiddag zijn we naar de Sigmund Thun Klamm geweest, dit is een soort lange waterval/stoom vanaf een stuwmeertje ziet er wel heel mooi uit. Hierna hadden Francis en ik het wel gehad en zijn we naar de Spa gegaan. Het water in een van de buitenbaden was super warm. Hier hebben we nog een lekkere cocktail gedronken en nog wat gezwommen. Eindelijk heb ik iets gevonden waar ik films kan kijken. want alle Nederlandse dingen van RTL enzo kan ik niet kijken behalve goede tijden slechte tijden gelukkig. Ben nu dus volle bak films aan het downloaden. Gisteren hebben met veel kaarsjes aan Tarzan gekeken. Ik moet nu weer 3 daagjes werken en ben zondag weer vrij. Wanneer het stralend weer is ga ik toch zeker naar de gletjer skieen wat het kan nog steeds. Er rijd blijkbaar een nachtbus naar Zell am See dus komend weekend gaan we uit in Zell am See. Hoop dat jullie allemaal weer een beetje op de hoogte zijn. Jullie zullen het volgende verslag wel weer zien verschijnen.

Liefss, Laura

  • 30 Mei 2014 - 11:12

    Tante Anita:

    He Laura, leuk om weer een verslag van je te lezen.
    Grappig van de controle van de wc, moeten jullie daar ook op gaan staan ;););)
    Leuk dat je de bezienswaardigheden zelf bezocht hebt, in idd jammer dat je geen skipak bij hebt maar dat pastte toch niet meer in je koffers....
    Veel plezier in Zell am Zee dit weekend en geniet van je vrije dag zondag!

    Dikke kus van ons 4-en

  • 30 Mei 2014 - 13:17

    Stan & Yvonne:

    Hallo Laura,

    Lekker druk zo, maar je doet er wel veel ervaring op! Je kunt zeker nog wel eens gaan skieen hoor. Wij zijn daar zelfs in de zomervakantie ooit eens gaan skieen en ook zonder skipak. Dus dat zal zeker nog wel eens goedkomen! Wij wensen je verder nog veel plezier en tot het volgende verslag.

    Groetjes Stan en Yvonne

  • 30 Mei 2014 - 15:52

    Oma En Opa:

    Hallo Laura,


    Echt fijn om weer wat te lezen,komt zo wel veel op je af denk ik maar wel een grote ervaring.Maak maar een leuk verslag dat wij dat ook later nog eens door kunnen nemen.Geniet van je vrij weekend en wij kijken weer uit naar een volgend verslag.


    Dikke kus van Opa en Oma.

  • 05 Juni 2014 - 17:16

    Claudi:

    Even bijgelezen.....gaat goed volgens mij ;-) Have fun!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Hee! Ik ben 5 maanden stage aan het lopen in Kaprun Oostenrijk.

Actief sinds 19 Mei 2014
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 8684

Voorgaande reizen:

01 December 2014 - 19 April 2015

Wenen

19 Mei 2014 - 08 Oktober 2014

Kaprun

Landen bezocht: