De eerste maand in de zon. - Reisverslag uit Kaprun, Oostenrijk van Laura Broek - WaarBenJij.nu De eerste maand in de zon. - Reisverslag uit Kaprun, Oostenrijk van Laura Broek - WaarBenJij.nu

De eerste maand in de zon.

Door: Laura van den Broek

Blijf op de hoogte en volg Laura

12 Juni 2014 | Oostenrijk, Kaprun

Zo, tijd voor een nieuw verslag! De tijd gaat erg snel hier dus dat is wel fijn. Ik heb het hier nog steeds erg naar mijn zin. Op stage kan ik nu eigenlijk alles wel alleen en het is erg gezellig. Ik heb aan de receptie niet echt veel collega’s maar degene die ik heb zijn erg leuk. In het begin heb ik vooral veel dagen van 8 uur gewerkt. Dit dan wel aan de leukste receptie bij Mountain Lodges. Deze receptie is leuker omdat hier iedereen moet langs lopen en dan kun je met veel meer mensen een praatje maken. Hier is tevens ook het fruhstuck gedeelte dus in de ochtend komen heir ook veel gasten ontbijten. Laatst was ik samen met Jane op stap geweest. Er zitten hier 4 kroegen op een rij. Kitsch und bitter is de leukste, hier komen ook de meeste mensen naartoe. Maar die vrijdag dachten we is in een ander cafe te gaan kijken. Het zag eruit als een soort motorbende cafe. Iedereen keek ons ook aan met wat doen jullie nu weer hier. Toch maar aan de bar gaan zitten en twas gezellig. De muziek is hier wel echt bagger dat is wel jammer. Onderweg naar huis wat echt maar 2 minuten lopen is stopt er een auto met jongens die we al hadden gezien in de kroeg. Ze vroegen of we mee gingen naar zell am See. Zo hebben we daar het uitgaansleven verkend. De dag erna zijn we ook weer lekker op stap geweest. We zijn ook weesten uit eten in Zell am See dus dat was ook weer een gezellige avond.

We kregen het rooster en op een Dinsdag stond bij iedereen hetzelfde. Personeelsuitje!
Dit was echt super gezellig. we gingen eerst naar het stuwmeer met z´n allen. Hier rijd je dan naar een parkeergarage waar je je auto weg zet. Dan ga je in een bus ziten met andere toeristen. wanneer de bus vol is ga je naar het stuwmeer rijden. dit is een een eenbaans weggetje langs de diepe afgrond. dus echt respect voor die buschauffeurs. Aankomen bij het meer was alles wit omdat de wolken erg laag hingen die dag. Hierna zijn we terug gegaan naar Kaprun. we konden eventjes een uurtje naar huis om te eten. Hierna gingen we naar het Nationaal park Museum. Bijna het hele gebied hier is het Hohe tauren Nationaal park. Hier hebben we dus een rondleiding gehad. Als afsluiting hebben we op het werk pizza gegeten en nog een werk overleg gehad.
De dag hierna was ik een dag vrij. Het was super mooi weer dus ik ging met mijn zomerkaart die nog geldig was ontbijten op de gletjer. Fritatensuppe, die smaakt elke keer nog goed. Deze keer had ik dus wel heel mooi uitzicht omdat er nog geen wolken in de lucht hingen. Hierna ben ik met de bus naar de hoogste waterval van Europa gegaan. dit was anderhalf uur met de bus dus daar heb ik een mooi dutje kunnen doen. Na een zware klim van een uurtje was ik op de helft en daar heb je een mooi uitzicht. Ik had de laatste rechtstreekse bus naar Kaprun toe. 3 Km voor kaprun moet je dan overstappen. Natuurlijk moest ik daar nog 20 minuten wachten. Dus ik ben hier gaan lopen ( superverstandig)
Na deze dag begon het weer steeds beter te worden. het is wel een week lang 30 graden of meer geweest. heel erg leuk als je vrij bent, maar niet als je moet werken. Gelukkig hebben wij geen vies strand net als de mensen in Spanje maar wij hebben een schoon meer met bergwater. Dit is dan wel weer super koud. Hier zijn we 2 keer na het werk gaan zwemmen. Echt super chill want daar kun je niet met de bus komen dus dan mogen we gewoon de auto van het werk meenemen. ook nog eventjes een lekkere smoothie halen bij de mac en dan ist dikke prima.
Op stage gaat het erg goed, afgelopen dinsdag liepen ik en Gaby om kwart over 8 naar huis. Toen stopte er in een keer een auto. Deye mensen hadden de vraag waar een bepaaldh otel was. ik met die mensen in gesprek om het hun uit te leggen. Er stopte nog een auto met weer arabieren. zij zochten een bepaald restaurant. Dit restaurant hadden ze al aan de lijn. Gaby kreeg dit restaurant gelijk aan de lijn om het uit te leggen. Toen was het uiteindelijk half 9 eer dat we thuis waren.
Vannochtend was ik vrij omdat ik de hele week diensten heb van 14-20, de bel ging in een keer. dus ik pak de telefoon om te vragen wie dat is. het enige is wat ik hoor is POLIZEI POLIZEI. haha oepss wat hebben we gedaan. ik heb ze binnen gelaten en ze vroegen naar de eigenares van ons appartement. Maar die kennen wij helemaal niet omdat wij hier ook maar 5 maanden zitten haha. Ben benieuwd hoe dat gaat aflopen.
Ik ga weer verder met werken en over 4 weekjes en een paar dagen ga ik alweer een week naar Nederland. Heb echt veel zin in de wielerzesdaagse.
Liefs,,
Laura

  • 12 Juni 2014 - 16:46

    Yvonne:

    Hey Laura,

    leuk om weer een verslag te lezen. Je bent er al goed ingeburgerd en vervelen is er niet bij volgens wat we kunnen lezen! Fijn dat je het er zo leuk vind.
    Tot het volgende verslag en nog veel plezier daar!

    Groetjes Yvonne

  • 12 Juni 2014 - 16:48

    Opa En Oma:

    Hallo Laura.

    Zoals te lezen vermaak jij je wel,maar wel spannend allemaal,super weer maar dat is het hier ook.verders nog veel succes en oppassen hé.Oma's mogen dat zeggen,haha.

    GRT Oma en Opa

  • 12 Juni 2014 - 21:24

    Tante Anita:

    He Laura,

    Weer een hele boel meegemaakt, en de eerste kennismaking met de polizei ;);)
    Leuk om te lezen, wij kijken al weer uit naar het volgende reisverslag.

    Groetjes van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Hee! Ik ben 5 maanden stage aan het lopen in Kaprun Oostenrijk.

Actief sinds 19 Mei 2014
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 8682

Voorgaande reizen:

01 December 2014 - 19 April 2015

Wenen

19 Mei 2014 - 08 Oktober 2014

Kaprun

Landen bezocht: