Alweer op een kwart! - Reisverslag uit Kaprun, Oostenrijk van Laura Broek - WaarBenJij.nu Alweer op een kwart! - Reisverslag uit Kaprun, Oostenrijk van Laura Broek - WaarBenJij.nu

Alweer op een kwart!

Door: Laura van den Broek

Blijf op de hoogte en volg Laura

24 Juni 2014 | Oostenrijk, Kaprun

Hallo allemaal!

Ik heb het nog steeds super erg naar mijn zin. Het is hier nog super warm geweest! Telkens rond de 32 graden. Ben ik met mijn huisgenootjes gaan zwemmen in de Zellersee. Of het meer van Zell am See. Dit is natuurlijk superkoud berg water maar toch zijn Jane en ik er helemaal ingeweest. Als je dan niet bent afgekoeld dan weet ik het niet meer. Dit was eigenlijk een soort parkje met gras boompjes, ijskraampje en dan een kleine inham. Vanaf daar kon je dan he t water inlopen. Er lagen wel veel scherpe steentjes dus het was maar goed dat ik mijn slippers had meegenomen.

Maarja als Nederlanders kennen we allemaal de spreuk: Na super warme zonneschijn komt gigantisch veel onweer. Hier hadden wij ook mee te maken. Dit was een gigantisch drama voor een van mijn huisgenootjes omdat de Wi-Fi uit was gevallen dus dan vergaat de wereld haha.

Natuurlijk is het WK weer begonnen. hier kijken we dat ook volle bak mee. Onze stamkroeg Kitsch und Bitter heeft buiten op het terras een groot scherm hangen. Met de wedstrijd tegen Spanje waren Francis, Jane en ik vrij. Dit was een super mooie wedstrijd en wij waren niet alleen! De eigenaren van ons stagebedrijf waren er ook. Na de wedsstrijf kwamen er nog andere Nederlanders het cafe binnen dus dat was wel leuk om die te leren kennen. Gelukkig waren bijna alle Oostenrijkers ook voor Nederland. Nederland Australie heb ik ook kunnen zien gelukkig! Tijdens de andere wedstrijden moet ik jammer genoeg werken, maar ik zal er maar vanuit gaan dat we gaan winnen.

Op het werk was het vorige week erg druk. Ik had telkens ochtenddienst en het was helemaal volgeboekt. Dat was eigenlijk wel een van de leukste weken omdat ik alles nu wel kan en er is veel werk dus dan gaat de tijd ook lekker snel. Nu is het weer helemaal leeggelopen helaas.

28 juni begint de Ramadan. Dan zijn hier geen arabieren te vinden omdat het hier veel langer licht is dan bij hun. We hebben een super leuke collega uit Egypte. Hij doet ook mee aan de Ramandan. Hij vroeg of dat wij dat ook een keer geprobeert hebben en natuurlijk hebben we dat niet. Dus Francis en ik gaan proberen om mee te doen aan de Ramandan. Natuurlijk ga ik wel een weekje vals spelen omdat ik dan de wielerzesdaagse ga fietsen.En de hele dag schreeuwen, fietsen, rennen en lachen kan niet zonder eten en drinken. Ik ben benieuwd hoe lang we het gaan volhouden haha.

Hier in Kaprun woont een erg leuke reisleider van TUI Engeland. We hebben hem al een aantal keer gezien in de kroeg en een collega van ons is oo k bevriend met hem. Hij verzorgd elke maandag avond een Pubquiz. Dus hier hebben we afgelopen maandag aan mee gedaan. We waren het slechtste team met maar 12 punten en de winnaars hadden er 56 haha. Veel vragen gingen over de kunst cultuur en literatuur van Groot-Brittanie. Hier wisten we dus niet zo veel van haha. De winnaars hadden een fles rosewijn gekregen die ze uiteindelijk aan ons hadden gegeven omdat we de losers waren. De vriendin van de reisleider komt trouwens uit Nederland (Oisterwijk) dus echt super toevallig.

Tijdens het stappen heb ik nog wat nedelandse mensen leren kennen. Een gezin die naar hier is verhuisd die in vastgoed zaken doen. Vader en Zoon kwamen ook voetbal kijken. En de dochter van iemand die bij mij op schoo lwerkt. Zij doet de animatie op een camping waar nog wat Nederlanders en wat Engelse werken. Deze zijn er komend weekend ook weer. Dan is het erg druk want onze stamkroeg bestaad voor 20 jaar. Hier zullen de eigenaren van ons Stagebedrijf ook wel zijn.

Wanneer een van de bedrijfsauto´s niet gebruikt word mogen wij die dus meenemen. Voortaan doen we dus de meeste boodschappen bij de Lidl omdat het hier veel goedkoper is dan in de supermarkt hier in Kaprun. Dus we hoeven niet vaak boodschappen te doen omdat we alles voor een paar dagen inslaan bij de lidl haha. Overigens eten we best gezond.
Vanavond Vissticks nomnomnom.

Maar verder gaat alles dus wel goed. Vandaag regent het eigenlijk al de hele dag en dat weer word voor de hele week nog voorspeld helaas. Vrijdag ben ik vrij samen met Jane en dan gaan we naar de Baumzipfelweg und Golden Gate Bridge. Hierover zullen jullie lezen in mijn volgende verslag. Ik hoop dat jullie allemaal weer een beetje op de hoogte zijn!

Liefss ,
Laura

  • 24 Juni 2014 - 21:00

    Tante Anita:

    Gelukkig dat je vorige week een drukke week hebt gehad. Het vakantieseizoen begint bijna dus dan kun je er tegenaan. Het weer bij ons is een stuk beter, alweer een aantal dagen mooi weer en al een week of 2 geen regen gehad. Veel plezier in je stamkroeg met alle Nederlanders die je al hebt leren kennen. Veel plezier aanstaande vrijdag.
    Leuk om je verslag weer gelezen te hebben, we kijken uit naar je volgende. Ben benieuwd hoe het met de Ramadan gaat ;););)

    Groetjes uit het mooie Baarle

  • 24 Juni 2014 - 21:20

    Omaen Opa:

    Hallo Laura,

    gelukkig te lezen dat je een drukke week hebt gehad inderdaad dan gaat de tijd wat sneller,weer van alles beleefd,ook onweer gehad, helaas gebeurd dat hier ook.nog veel werkplezier en ook leuke ontspanning. wij kijken weer uit naar je volgende verslag.

    Groetjes uit Baarle-Nassau en dikke kus van Opa en Oma.

  • 24 Juni 2014 - 22:40

    Stan En Yvonne:

    Hoi Laura,

    Leuk om weer van je te horen. Je leert wel veel mensen kennen in die stamkroeg, en dat is wel heel leuk. Die ramadan lijkt ons niet jouw favoriete hobby, dus benieuwd hoelang je dat volhoud! Wij zijn ook heel benieuwd naar de golden gate bridge. Misschien scheelt het wel een tripje naar San Fransisco?

    Veel plezier nog en succes met de ramadan.
    Groetjes Stan en Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Hee! Ik ben 5 maanden stage aan het lopen in Kaprun Oostenrijk.

Actief sinds 19 Mei 2014
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 8683

Voorgaande reizen:

01 December 2014 - 19 April 2015

Wenen

19 Mei 2014 - 08 Oktober 2014

Kaprun

Landen bezocht: