Bezoeken en W6D - Reisverslag uit Kaprun, Oostenrijk van Laura Broek - WaarBenJij.nu Bezoeken en W6D - Reisverslag uit Kaprun, Oostenrijk van Laura Broek - WaarBenJij.nu

Bezoeken en W6D

Door: Laura van den Broek

Blijf op de hoogte en volg Laura

31 Juli 2014 | Oostenrijk, Kaprun

Weer een tijdje geleden dat ik een verslag heb geschreven. Toch is er wel veel gebeurd. Op vrijdag 11 Juli kwamen opa en oma aan in Kaprun. Om 3 uur om precies te zijn. Dit kwam goed uit omdat ik om 4 uur moest gaan werken. Ik heb ze geholpen met de check-in want er lagen 2 sleutels klaar en ze mochten gewoon een kamer uitkiezen. Na het Toerke Kaprun ben ik gaan werken en was de date gepland om s´avonds te gaan eten bij de Dorfkrug.

Dit was natuurlijk het grote moment om opa z´n cadeau te geven voor zijn 70e verjaardag. Gelukkig was hij er heel blij mee en hebben we lekker gegeten. De volgende dag was ik vrij, daarom had ik wat dingen op de planning staan om met opa en oma te gaan doen. Zaterdag was het best wel slecht weer helaas maar gelukkig zijn we naar de Sigmund Thun klam geweest. Hierna hebben we een wandeling rondom het meertje gemaakt. Smiddags heb ik eerst ons super opgeruimde appartement laten zien en toen zijn we naar Zell am See gegaan. In Zell am See was het trachtenfeest. Iedereen liep hier dus in klederdracht en dat zag er erg mooi uit. Na de city tour hebben we lekker geluncht en zijn we nog naar het trachtenfeets geweest. Helaas was daar niet veel meer van te zien. Hier was nog wel een roei wedstrijd dus hier hebben we nog eventjes naar gekeken. s´avonds hebben we weer lekker gegeten bij de Dorfkrug. Opa en Oma gingen op tijd slapen voor de reis van de volgende dag. Ik ging nog met Ellen, Francis en Jane terug naar het feest en dat was zeker de moeite waard.

De reis terug was erg goed gegaan het was een hele mooie weg waar we langs kwamen en we hebben er 9 uur over gedaan. Ik heb het laatste stuk naar huis gereden en onze oprit is nog steeds even vervelend. Gelijk kwam iedereen langs en s´avonds mijn vriendinnetjes.

Ik moest natuurlijk snel mijn spullen pakken en me fiets controleren want de volgende dag begon de wielerzesdaagse alweer!
De week was heel erg snel voorbij gegaan. De kindjes van anne en mij waren erg lief wonder boven wonder luisterden ze erg goed. Elke avond hebben we weer punten geteld en toen wisten we dat we een sterrenteam hadden na een paar dagen. Ze deden het erg goed met de spelletjes. Uiteindelijk hadden we de petjes door de week en tijdens de prijsuitreiking, toen waren de kindjes pas echt blij. Toen ik nog in Oostenrijk was, werd ik dus bij een groepsapp toegevoed. Van het examenfeest van een van mijn lieve collega´s. Hier wilde ik eigenlijk ook wel heen want die mis ik stiekem ook wel. Na de prijsuitreiking ben ik naar Eline geweest, toen naar het leidingfeest, Don Quichot, Cafe bastiaansen en toen was het tijd om naar huis te gaan. Na een uurtje slapen was het tijd om te douchen en naar de trein te gaan. Ik mocht weer terug naar het mooie Oostenrijk!

Natuurlijk moest mijn hele route veranderen dus i.p.v. over venlo ging ik naar Eindhoven en met de bus naar Dusseldorf. (toppertje). Nadat ik de trein had gemist in Salzburg en een andere trein had genomen stopte die trein dus niet in Zell am See. Ik dacht geen stres! ik stap het volgende station wel uit en dan komt het wel goed. Dat station werd dus overgeslagen en moest ik nog verder uitstappen. Uiteindelijk was ik om 12 uur thuis in plaats van 9 uur. Wat had ik daar toch van genoten.
De volgende dag was ik gelukkig vrij zodat ik me koffer weer kon uitpakken en kon bijslapen.

Verder was er deze week nou niet echt veel speciaals gebeurt. We wilde op donderdag gaan BBQen maar toen was het om 7 uur in een keer gaan regenen voor de hele avond dus dat kon helaas niet doorgaan.
Er was een gast die eerder was uitgecheckd. Hij gaf zijn zomerkaarten ook netjes terug. Ik dacht dat wij daar nog wel wat leuks van kunnen doen. Vrijdag ochtend ben ik met Jane naar de Maiskogl geweest dat is ook een berg hier in Kaprun. Vanuit hier hebben we een echte wandeling naar een hun gemaakt die stiekem best zwaar was. Vanuit hier had je een erg mooi uitzicht en de ober kwam ons bekend voor van de Pubquiz die we al eerder hebben gedaan bij Kitsch und Bitter.

Deze avond was het nog erg lekker weer dus konden we eindelijk BBQen. We hadden gewoon een wegwerp BBQ gekocht. ik dacht dat we er wel een onderzetter onder konden zetten omdat het anders in het hout weer brand net als de vorige keer.
Dit was beter voor het hout maar niet echt bevorderend voor de onderzetter die er nu dus niet meer is.

Afgelopen weekend was het dorpsfeest in Maishofen en Bierzelt in Niedersill. Door de meeste mensen werd Niedersill als het beste gezien dus we zijn daar naartoe gegaan. Dit was een giga tent met allemaal van de campin tafels. Hier was een erg goede band aan het optreden en natuurlijk was dit Oostenrijkse slager muziek. Wanneer er een goed/bekend liedje kwam ging iedereen op de tafel staan en dansen zag er erg leuk uit. Buiten de tent was er een mini kermis. ja zelfs kleiner als die in baal. We zijn in de vrije val geweest en in de bank. Dit feest was voor de vrijwillige brandweer dus hier waren heel veel brandweermannen.

Afgelopen Dinsdag was het laatse echte avondje met z´n allen omdat Gaby´s ouder er ook zijn dat eet ze s´avonds met haar ouders. Daarom heb ik een lekker diner voorbereid en hebben we nog gezellig een film gekeken. Toen was het woensdag eindelijk kon Amber mijn huisje hier zien. We hebben al lekker gegeten in de Dorfkrug en zometeen gaan we naar het Wildpark.Morgen ben ik vrij en dan gaan we naar de Grossglockner.

Verder gaat het op stage ook goed druk veel arabieren enz. Haha

Lang verhaal maar weer veel meegemaakt.

Liefss,

  • 31 Juli 2014 - 20:50

    Tante Anita:

    He Laura,

    Veel plezier met je bezoek in Oostenrijk, laat ze alle mooie plekjes maar zien!
    Veel succes met je stage, we appen.

    Dikke kus,

    Tante Anita

  • 01 Augustus 2014 - 23:05

    Yvonne:

    Hoi Laura,

    je hebt inderdaad alweer veel meegemaakt de afgelopen weken! Goed dat je even thuis geweest bent en dat het zo een leuke week geworden is. (fijn dat ik je even gezien heb) Nu zijn de batterijen weer opgeladen voor de laatste periode van je stage in Kaprun. Geniet nog heel even van de tijd met je familie daar, zodat je er weer tegenaan kunt.

    Tot een volgend verslag!

    Groetjes,
    Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Hee! Ik ben 5 maanden stage aan het lopen in Kaprun Oostenrijk.

Actief sinds 19 Mei 2014
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 8681

Voorgaande reizen:

01 December 2014 - 19 April 2015

Wenen

19 Mei 2014 - 08 Oktober 2014

Kaprun

Landen bezocht: