Laatste bezoek & heftige excursies - Reisverslag uit Kaprun, Oostenrijk van Laura Broek - WaarBenJij.nu Laatste bezoek & heftige excursies - Reisverslag uit Kaprun, Oostenrijk van Laura Broek - WaarBenJij.nu

Laatste bezoek & heftige excursies

Door: Laura van den Broek

Blijf op de hoogte en volg Laura

08 September 2014 | Oostenrijk, Kaprun

hallo allemaa1l

Dit is misschien al wel een van de laatste verslagen! Voor de dingen die ik allemaal nog wil gaan doen begint het al kort dag te worden. Het is namelijk nog maar 4 weken!

Maandag had ik dus mijn vrije dag gehad afgelopen week. Het was echt heel erg slecht weer maar ik wilde toch nog iets gaan doen. Ik had besloten om lekker te gaan zwemmen in Zell am See. Natuurlijk dacht iedereen kom we gaan binnen zwemmen met dit weer. Het was dus super druk.
Na een klein uurtje baantjes trekken had ik het wel gezien met die plonzende kinderen. Gelukkig heb ik een nieuwe leuke serie gevonden die ik nu aan het volgen ben en daar ben ik nog wel een paar dagen mee zoet.

We hebben afgelopen week erg slecht weer gehad. Dat was wel balen maar voor het weekend waren de voorspellingen beter dus dat beloofde veel voor mijn vrije zondag.
Donderdag kwam Michelle aan op het station in Zell am See. Toen ik thuis kwam na het werken was Michelle al bijo ns. Jane had weer is een nieuw recept gevonden dat ze wilde maken.
Dus deze avond hadden we een cullinair hoogstandje van jane met ons bezoek.

Vrijdag moest ik om 12 uur beginnen met werken. Ineens komt Alex hier aanrijden en zegt jij gaat nu mee want morgen moet jij een check-in doen in Walchen bij de Chalets. Ik had iets van OK, wat jullie willen. Maar wel leuk dat ik weer is wat anders mocht doen.

Jane was vrij vrijdag en zaterdag dus zij en Michelle waren vrijdag een dag naar Innsbruck geweest. Ik mocht hun s´avonds ophalen op het station in Zell am See. Hierna zijn we nog maar een drankje gaan doen in Zell am See zodat ik alle verhalen kon horen van Innsbruck. Want... ze hebben daar een Primark.

Zaterdag was het dus zover. Ik moest nog 1 keer alleen naar Walchen rijden zodat ik niet verkeerd zou rijden als ik de check-in zou doen. Het weer was al stukken beter dus het was heerlijk om in het zonnetje hier lekker rond te rijden. Gelukkig was de check-in erg goed gegaan en de mensen waren helemaal verliefd op de Chalet. S´avonds zijn we met z´n 3e gaan eten bij restaurant Dorfkrug.
Hierna heeft Michelle mij en Jane weggebracht naar Zell am See want wij gingen wel op stap natuurlijk. Het was White party in Zell am see. Er stond een tent buiten en bijna iedereen was helemaal in het wit. In de kroegen zelf was er ook veel in het wit gedecoreerd dus het was wel leuk opgezet. Jammer genoeg kwamen er niet zo veel mensen op af.
We kwamen de Engelse groep ook weer tegen. Hier hebben we nog lekker mee gedanst en afscheid genomen van Louise want dat was haar laatste weekend hier in Oostenrijk.

Gelukkig rijden er hier op zaterdagnacht bussen naar Kaprun. Jane en ik hadden de bus van half 2 al omdat we ook nog een kijkje gingen nemen in Kaprun. Op het kaartje dat je kreeg in de bus stond serieus discobus. Dat was toen wel erg grappig.

Zondagochtend moest ik om 9 uur Helmut bellen. Helmut is eenv an de piloten van Sky-42. Toen hij aan de telefoon zei dat het weer goed was voor een sprong begon me hart wat harder te kloppen. Ik had een afspraak gemaakt om te paragliden om 12 uur.
Ik was de hele ochtend echt super zenuwachting dat ik net zo goed de hele tijd op de wc kon blijven. Toen was het half 12 en toen ben ik gaan lopen naar de landingsplaats. Hier zat hij al klaar. Ik heb wat papieren in moeten vullen en een soort rugzak/harnas gepast. Toen dat allemaal klaar was reden we met z´n 3e en nog met 2 andere piloten naar Zell am See. Ik mocht de zomerkaart van Jane gebruiken dus gelukkig kon ik gratis met de lift mee. Eenmaal boven op de berg moesten we alles klaarleggen. Ik moest die rugzak om met een helm en een extra jas aan want op de berg was het maar 8 graden. Er stond niet genoeg wind dus toen we helemaal klaar waren hebben we nog best een tijde staan wachten totdat er windje kwam staan. Super veel mensen stonden aan de kant te kijken hoe ik het zou doen dus dat was niet echt bevorderend voor mijn zenuwen.
Toen zei Helmut ‘LOSS’ en toen moesten we gewoon kaai hard gaan rennen met z´n 2e totdat we bleven hangen in de lucht.. Dit was echt super gaaf om te doen. Eenmaal hangend in de lucht hebben we veel foto´s gemaakt en een video en genoten van het uitzicht. Dit was een ervaring om nooit meer te vergeten en ik zou het echt nog wel een keer willen doen.
verder was hier op zondag het Käse en Knödel festival. Er was dus veel muziek, eten en dans in het dorp. Pal in de zon was het echt veel te warm dus ik ging snel de foto´s op mijn laptop zetten.
S´avonds zijn we nog met z´n 3e naar Zell am See gereden. Hier zijn we naar de fonteinenshow geweest. Nu hebben Jane en Ik alle 3 de themas gezien en kunnen dat toch maar weer afstrepen op ons lijstje. Hierna nog een drankje op het terras en toen was het wel weer beddtijd na dit weekend.

Deze week heb ik de hele week gesplitste dienst en ben ik donderdag en vrijdag vrij. Wat ik dan ga doen weet ik nog niet. Misschien wel naar Salzburg.

Tot snel!

Liefs Laura.

  • 08 September 2014 - 11:48

    Tante Anita:

    He Laura,

    Wat gaaf dat paragliden. Ik wist helemaal niet dat je dat van plan was. Ik zag op facebook idd wat gave foto's langskomen. Vanmorgen heb ik je filmpje bekeken wat je door gestuurd had. Zo stoer!!!!
    Veel plezier als je naar Salzburg gaat. Zorg dat je je to-do lijstje helemaal afgevinkt is als je weer terug naar het mooie Baarle-Nassau komt. Leuk om je verslag gelezen te hebben en om je vanmorgen op de app gesproken te hebben.
    Geniet nog voor zo lang het kan en tot de volgende.

    Dikke kus,

    Tante Anita

  • 08 September 2014 - 13:10

    Oma En Opa:

    Hallo Laura,

    Wat was dat spannend zeg toen wij wisten wat je ging paragliden wel super gaaf dat filmpje en de foto's ,hopelijk gaan de volgende weken snel voorbij dat wij je weer gezellig onder ons hebben,,,,


    Hopelijk is het in je vrije dagen nog mooi weer dat je dan zeker nog naar Salzburg kunt en dan zal je lijstje met verlangens wel afgestreept zijn zo ongeveer.


    Dikke kus van Opa en Oma.


  • 08 September 2014 - 19:18

    Yvonne:

    Hoi Laura,

    Wow, dat moet wel heel leuk geweest zijn, dat paragliden! Lijkt mij ook wel heel spannend trouwens dus ik snap wel dat je zo zenuwachtig was.
    Gebruik de laatste weken om nog alles te doen wat je nog zou willen en tot snel weer hier in Baarle.

    Groetjes Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Hee! Ik ben 5 maanden stage aan het lopen in Kaprun Oostenrijk.

Actief sinds 19 Mei 2014
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 8676

Voorgaande reizen:

01 December 2014 - 19 April 2015

Wenen

19 Mei 2014 - 08 Oktober 2014

Kaprun

Landen bezocht: