Bijna naar huis! - Reisverslag uit Kaprun, Oostenrijk van Laura Broek - WaarBenJij.nu Bijna naar huis! - Reisverslag uit Kaprun, Oostenrijk van Laura Broek - WaarBenJij.nu

Bijna naar huis!

Door: Laura van den Broek

Blijf op de hoogte en volg Laura

07 Juli 2014 | Oostenrijk, Kaprun

Wat vliegt de tijd voorbij!
We zijn weer een aantal dagen verder. De rustigste periode is begonnen. Alle araben zijn naar huis voor de Ramadan. Nog even hier over. Dit was geen succes dag 1 hebben we toch gewoon heerlijk ontbeten met een kater. Het is vrijwel niet vol te houden of niet voor in Oostenrijk. Maars tiekem zijn er veel araben die vals spelen want hier geld de regel. Alla is alleen thuis niet in Oostenrijk hier komt Alla niet. haha.

Dus ik ben met Jane op onze vrije vrijdag naar de Baumzipfelweg geweest en de Golden gate bridge. Hiervoor moesten we eerst de bus nemen naar Zell am See. Hier zijn we eerst naar de markt geweest want het is hier elke vrijdag markt met maar liefst 5 kraampjes. We hebben nog wat winkeltjes gekeken en toen waren we net op tijd voor de bus naar Saalbach Hinterglemm. Dit was ongeveer nog een uurtje. Toen kwamen we aan bij de laatse bushalte. Vanuit hier liepen we in een paar minuten naar het centrale punt waar een treintje je op kwam halen. we spraken af dat we omhoog met het treintje gingen en omlaag deden lopen. (Het treintje is dus een tractor met een paar wagonnetjes.)
Toen we hier aankamen zagen we een hiking parcours en een hele grote oranje brug.
Na dat we kaartjes hadden gekocht voor €9,-(incl. een kaboutermuts) zijn we de brug op gegaan deze was ontzettend hoog. Vanaf het hoogstse punt had je een erg mooi uitzicht. Aan de andere kant van de brug was een bos met daar door de Baumzipfelweg. Dit is dus gewoon een houten pad van max. 32 meter hoog die we in 20 minuten hebben gelopen. De bomen waren aardig gegroeid dus veel uitzicht hadden we niet meer helaas. Om de helemaal niet zo bijzondere excursie af te sluiten hebben we nog gegeten bij het restaurant. Het eten was super lekker maar dat was het dan ook. Enge beesten in de parasol, kotsende kinderen en vliegende mensen. Natuurlijk hadden Jane en ik net de bus gemist dus moesten we in een bushokje vol met vliegen 1 uur wachten. We besloten na 45 minuten maar naar de volgende bushalte te lopen om de tijd een beetje te doden.

Dit weekend bestond onze stamkroeg Kitsch und Bitter 20 jaar. Het was hier dus groot feest. Best veel oude mensen die hier hun “goede oude tijd” hebben beleefd waren hier ook allemaal. Hier was echt een super leuke band met een zanger met de langste dreadlocks die ik ooit heb gezien.
De dresscode was eigenlijk Tracht (klederdracht dus) Die hebben wij natuurlijk niet want das echt niet te belalen om eventjes zo aan te schaffen. Maar gelukkig vielen we niet te veel op.
Normaal is de muziek hier helemaal niet zo goed maar dit weekend hadden ze dus echt een goede DJ dus er waren zelfs mensen aan het dansen haha. Gelukkig moest ik in het weekend telkens om 14 uur beginnen. Bij Kitsch und bitter waren ook een aantal mensen die ik heb leren kennen uit Engeland. Zij werken op een camping in het dorp Bruck voor Eurocamp. Buitenlanders kun je gelijk herkennen want die dansen wel. De mensen van hier dansen alleen als ze straal bezopen zijn denk ik.

De maandag na dit weekend zou ik eigenlijk naar Salzburg gaan met Gaby. We zouden dan de bus moeten hebben van half 8 en dan zouden we om half 10 ongeveer naar Salzburg gaan. Ik had hier alles al voor uitgezocht de looproute de bezienswaardigheden met openingstijden en prijzen. Zelfs een sushirestaurant want dat gingen we natuurlijk eten. Het regende bijna de hele dag dus het is goed dat we dus niet zijn gegaan. Ik had op Facebook contact met Sam uit Londen die ook op de camping werkt. S´middags ben ik nog met hem wat gaan drinken in Zell am See. Dit liep een beetje uit op een diner in zijn tent, indrinken bij Laura en Louise uit Liverpool en nog op een leuke stap avond in de Irish pub.
In juli en augustus is het elke woensdag Sommerfest.Voor de mensen uit baal, soort van Midsummernightfair. Op veel plekken was er live muziek en de sfeer was heel gezellig. Ik liep al een paar drankjes achter op Jane dus die heb ik nog eventjes goed ingehaald. We waren met de auto van het werk dus dat was echt super handig.

Donderdag was ik weer vrij samen met Jane. We hebben de hele ochtend en middag lekke r niets gedaan en in de namiddag naar de rodelbaan geweest. De rodelbaan is erg kort maar je hebt er wel een super mooi uitzicht over het dorp en het hele dal.Na een lekkere verse Jus te hebben gedronken gingen Jane en ik weer naar huis. Onderweg kwamen we een kebab kraam tegen dus we hebben nog lekker kebab gegeten in het gras. In de avond zijn we naar de lichtshow geweest in Zell. Deze avond was het thema Happinesss. Sloeg helemaal nergens op, want ik werd er niet Happy van de muziek & de keuze was niet goed. Het was super druk dus er stonden allemaal mensen voor de zitplaatsen dus de mensen die er al een half uur aan het wachten waren konden niet zien en de mensen die er bij toeval langs liepen stonden dus vooraan en konden alles zien. Dat was niet zo handig.

Zaterdag moest NL voetballen. Jane en ik hadden eigenlijk niet zo veel zin om weer naar Kitsch und Bitter te gaan en voetbal te kijken. Het was Dorpsfeest in Bruck. Wat was dit een avond. Op verschillende plekken was er live muziek overal stonden kraampjes waar je super goedkoop drinken kon halen. We waren best veel mensen tegen gekomen die we kenden dus dat is wel leuk. De mensen die ik had leren kennen van de camping waren er ook samen met hun hebben we best lang gedansd op de muziek van echt een goede band. Uiteindelijk hebben we een taxi gedeeld met een jongen (David) hij heeft altijd bananen bij want dat vind hij lekker. Dus in de taxi heb ik een banaan gegeten. En met nog een jongen.

De volgende dag ( gisteren dus ) was het erg taai op het werk daar zullen we het maar bij laten. Voor deze week zijn er ook wel weer wat dingen gepland zoals de kapper, Sommerfest in Zell, voetbal en vrijdag het aller belangrijkste opa en oma komen!!.
Jullie zijn weer goed op de hoogte hoop ik en voor de meeste die dit lezen denk ik dan tot zondag of tijdens de W6D!

Liefss,

  • 07 Juli 2014 - 11:54

    Tante Anita:

    He Laura,

    Weer veel beleefd. Ik lees van alles wat je doet als je geen stage loopt, maar van je stage lees ik maar weinig,ben je daar weleens;):)

    Tot zondag,

    groetjes uit boal

  • 07 Juli 2014 - 12:14

    Oma En Opa:

    Hallo Laura,

    Weer van alles beleefd,Vrijdag mischien wel grote inspektie,Ha ha ha.

    Oma en Opa.

  • 07 Juli 2014 - 13:16

    Yvonne:

    Hey Laura,

    Leuk dat er weer een verslag van je is. Je maakt daar veel nieuwe vrienden! Ook ondeŕneem je vanalles, ziet er allemaal leuk uit. Wel goed dat je even naar huis komt voor de w6d. Een korte onderbreking, waardoor de stage minder lang lijkt. Misschien zie ik je wel ergens fietsen. Veel plezier tijdens je weekje thuis!

    Groetjes Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Hee! Ik ben 5 maanden stage aan het lopen in Kaprun Oostenrijk.

Actief sinds 19 Mei 2014
Verslag gelezen: 622
Totaal aantal bezoekers 8721

Voorgaande reizen:

01 December 2014 - 19 April 2015

Wenen

19 Mei 2014 - 08 Oktober 2014

Kaprun

Landen bezocht: