Toen waren er nog maar 2. - Reisverslag uit Kaprun, Oostenrijk van Laura Broek - WaarBenJij.nu Toen waren er nog maar 2. - Reisverslag uit Kaprun, Oostenrijk van Laura Broek - WaarBenJij.nu

Toen waren er nog maar 2.

Door: Laura van den Broek

Blijf op de hoogte en volg Laura

18 Augustus 2014 | Oostenrijk, Kaprun

Zo dat is weer eventjes geleden dat ik een stukje heb geschreven. De dag nadat papa, mama, amber, opa en oma zijn aangekomen zijn we naar het wildpark geweest. Ik moest tot 2 uur werken en daarna zijn we doorgereden. Het wildpark lag aan aan de entree van de Großglocknerstraße. Het was een erg groot wildpark met echt alle dieren die je hier in de omgeving kan vinden. Alles was rolstoelvriendelijk dus dat was handig voor Amber. Een gedeelte van een weide was helemaal open dus je liep letterlijk door de wei van de Edelherten. Deze waren erg mooi.
Als afsluiting van de dag zijn we gaan eten in Zell am See.

Vrijdag was ik vrij en ik wilde heel graag de Großglocknerstraße een keer gedaan hebben. Dit is een straat van 48 kilometer lang en tevens ook de hoogst gelegen weg van de Alpen. Deze weg begint in Bruck en eindigd voor de gletsjer van de Großglockner de hoogste berg van Oostenrijk.
Amber wilde bij de eerste stop al eigenlijk graag terug naar het huisje want ze vond het toch wel een beetje eng. We zijn tot aan het hoogste punt gereden en nog een stukje verder. Daar was een klein meertje en daar hebben we lekker gepicknicked. Vanaf de picknickplaats kon je erg goed mormeldieren horen. Opa had z´n goede verrekijker bij en na een tijdje zoeken met papa hebben we het mormeldier uiteindelijk gevonden.
S´avonds hebben we gegeten bij de dorfkrug en dat was weer erg lekker. Hierna hebben we afscheid genomen van opa oma en Amber. Toen ben ik met papa en mama cocktails gaan drinken bij Kitsch und Bitter. Dit was erg gezellig en we hebben ook nacho´s gegeten. ( 3 keer).

Dit weekend was het American Sale in Kaprun. Bij bijna alle winkels was het vrijdag 40%, zaterdag 50% en zondag 60% korting op de aangeduiden artikelen. Deze dag had ik gesplitste dienst en was het Zeefest in Zell am See.S’middags hebben we met z’n allen lekker geluncht en zijn we nog over de Sale gelopen. Het was dus Zeefest deze avond. Na het werk ben ik in het appartement van papa en mama gaan eten. Na het eten ben ik naar huis gegaan en een uurtje later waren we allemaal klaar voor het Zeefest. Papa en mama wilde ook wel weten hoe dat dat was en het was de laatse avond dus die gingen gezellig mee. Het was er erg druk want het weer was ook best goed. Jammer genoeg stond er een band die echt heel slecht was en de andere was wel ok. Na een tijdje gingen papa en mama naar huis en bleven wij met z’n 3en over. Deze avond was het echt een latertje geworden en was het tijdens de lunch erg zwaar. Van papa en mama heb ik nog een nieuwe rugzak gekregen daar ben ik erg blij mee. De rugzak van opa en oma die ik mee had hebben hun weer mee terug genomen. Na de lunch hebben we nog eventjes over de sale gelopen en zijn we naar mijn huisje gegaan. Afscheid nemen was wel weer erg moeilijk maar dat hoort erbij. Amber had heel erg veel zin om naar Kappl te gaan.
Toen papa en mama weg waren gereden ben ik nog snel voor een uurtje me bed in gekropen.

Inmiddels was de maand Augustus ook aangebroken. Deze maand een van de drukste maanden per jaar. Heel de maand zijn we volgeboekt en alle gasten zijn arabisch. Dit betekend veel overwerken en extra uren. De Broer van gabz was met zijn vrienden hier een paar dagen op bezoek. Met hun zijn we dan nog cocktails gaan drinken op maandag. Dinsdag hebben we skip-boo gespeeld.

Inmiddels was Margot een goede vriendin van Jane ook gearriveerd samen met haar moeder. Dit betekende dat we op woensdagavond op het Zeefest met een erg grote groep waren en dat was erg leuk. We zijn eerst naar Crazy Daisy geweest, toen naar de Dielle en afgesloten bij K1.

Deze woensdag kreeg ik nog iets heel grappigs te horen. Een collega van mij zag een foto op facebook van iemand uit Walchen. In Walchen hebben wij een aantal chalets voor de verhuur. Op deze foto stonden arabische mensen die een geit aan het uitlaten waren. Deze geit hadden ze dus ergens gekocht bij een boer. Nadat ze de geit hadden uitgelaten zijn ze met die geit naar een restaurant gegaan en daar gevraagd of dat de chefkok deze voor hun kon bereiden. De chef ging daarmee akkoord dus die hadden een menu vers van de pers. Oftewel ( Hoe gestoord ben je dan)

De volgende dag hadden we samen met Margot een spelletje gedaan op de Ipad van Francis. Hier moest je in tweetallen tegen elkaar spelen. De ene had een lijstje met woorden die ze moest omschrijven en de andere moest raden. Op een gegeven moment moest francis raden bij mij. Bij mij stond er Houdini. Wist ik toen veel dat dat een goochelaar was. Dus toen zei ik HOUDOE alleen op z´n italiaans. Vond ik zelf erg goed verzonnen.

Zaterdag was ik vrij. Het was echt super lekker weer dus ik ben met de bus naar Zell am See gegaan en daar heb ik de boottocht gedaan over het meer. Ik was op het bovenste dek gaan zitten en het was heerlijk in de Zon. Met natuurlijk een wijntje erbij. Mijn armen waren wel erg verband maar nu is dat gelukkig lekker bruin. Na de boottocht heb ik nog in een aantal winkeltjes gekekenen heb ik nog een mooie sjaal gekocht.

Afgelopen maandag was het afscheidsfeestje van Francis en Gaby. Iedereen was gekomen en ze hadden ook wat cadeautjes voor hun. Het was erg gezellig. De volgende dag ging gaby gelijk vanuit het werk naar Salzburg met haar ouders. Francis hebben Jane en ik s´ochtends om half 6 naar het Station in Zell am See gebracht. Hier afscheid nemen was niet zo leuk want nu waren Jane en ik nog maar met z´n 2e.

S´avonds zijn we nog naar Zell am See geweest en dat heeft dan wel weer bewezen dat we met z´n 2e een erg goede avond kunnen hebben. Deze avond heb ik erg goed gewerkt aan me Britse accent.

Toen was HET weekend aangebroken. DORFFEST KAPRUN. Vrijdagavond zijn we natuurlijk ook al gegaan jammer genoeg was het best koud ook met alcohol. Het was wel erg gezellig. Zaterdagavond zijn we ook op tijd gegaan naar het dorffest. Er was veel muziek, we zijn een aantal collega´s tegen gekomen en we hebben lekker gedanst. Na het dorffest zijn we naar de Baumbar geweest. Hier werkt ook een collega van ons achter de bar en hier is altijd de afterparty te doen.
Na 12 uur was mijn lieve papa jarig. Gelukkig is het feest pas als ik terug ben.

Op het werk is het super druk en het is nog wel leuk. Stiekem ben ik wel al aan het aftellen. Nog 7 weekjes.
Tot snel. Liefs,

  • 18 Augustus 2014 - 19:13

    Tante Anita:

    He Laura,

    Weer een heel verslag, leuk om te lezen wat je doet in je vrije tijd. Heb je nog wel tijd voor je stage ;)
    Wij zijn ook aan het aftellen.

    Dikke kus, tot whatssapp.

    Groetjes,
    tante Anita

  • 18 Augustus 2014 - 19:26

    Opa EnOma:

    Hallo Laura,

    inderdaad veel gebeurd sinds je laatste bericht, fijn dat je veel werk hebt dan gaat de tijd snel, toch!!!!Inderdaad het bezoek heeft ook goed gedaan voor je zus. Opa. en Oma hebben er ook van genoten, leuk te zien hoe daar met uitverkoop wordt gewerkt.Hopelijk ben nu je maar met 2 bent ook wel eens samen vrij, dan kan je nog samen genieten van de uitjes die daar erg leuk zijn. Genoeg gebabbeld, een hele dikke knuffel en kus van Oma en Opa.

  • 18 Augustus 2014 - 23:37

    Yvonne:

    Hoi Laura,

    Leuk weer een verslag te lezen. Ik ben elke keer weer verbaasd hoeveel dingen jij daar meemaakt. Hopelijk vliegen de laatste 7 weken met z'n tweetjes snel voorbij en is het weer daar beter dan hier!

    Ik kijk al uit naar het volgende verslag.
    Groetjes Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Hee! Ik ben 5 maanden stage aan het lopen in Kaprun Oostenrijk.

Actief sinds 19 Mei 2014
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 8719

Voorgaande reizen:

01 December 2014 - 19 April 2015

Wenen

19 Mei 2014 - 08 Oktober 2014

Kaprun

Landen bezocht: